سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه و مدرسه

 

 

با شروع فصل مدارس، بویژه دانش آموزانی که شیفت صبح به مدرسه می روند به علت تعجیل برای از دست ندادن سرویس، دیر نرسیدن به مدرسه و به تبع آن اضطراب و بی اشتهایی با مشکل نخوردن صبحانه رو به رو می شوند.
  مدیریت زمان و سپس مدیریت تغذیه ای یک دانش آموز بویژه در مقاطع پایین تر در وهله اول وظیفه مادر است و تغذیه دانش آموزان مقطع ابتدایی به این خاطر که در سن رشد هستند، از اهمیت بالاتری برخوردار است پس مادران عزیز توجه داشته باشید:


 صبحانه نخستین وعده غذایی است که به دلیل عدم توجه و مسائل دیگری که در بالا ذکر شد، قربانی می شود،  رشد و نمو و قدرت یادگیری بچه ها تا حدود زیادی به همین وعده غذایی وابسته است حال چه کنیم؟

مادران گرامی شما با حضور در کنار کودک خود در هنگام صرف وعده ها غذایی نقش موثری در تغذیه ی او خواهید داشت ،برای داشتن اشتها و وقت مناسب برای خوردن صبحانه توصیه میکنیم که ابتدای شب یعنی حدود ساعت 7 الی 8 در کنار عزیز خود شامی مغذی و سبک میل کنید و کودک را ترغیب کنید زودتر به رختخواب برود تا صبح زمان مناسب و اشتهای مناسب برای صرف صبحانه داشته باشد .

توجه داشته باشید که  تجربه ثابت کرده است جمع خانوادگی و احساس آرامش حاصل از قرار گرفتن در کنار خانواده می تواند فاکتور مهمی برای برگشتن علاقه و انگیزه کودک به خوردن صبحانه شود. می توان نتیجه گرفت محیط اجتماعی تأثیر بسزایی در میزان اشتهای کودک دارد پس اگر کودک شما کم اشتهاست و یا عادات نامناسب غذایی دارد ریشه را در رفتار غدایی خود خانواده بیابید و با اصلاح آن گام موثری جهت سلامت دریافت عزیزان خود بردارید.

با توجه به سوخت و ساز بالای بدن در ابتدای روز وعده ی صبحانه می بایست کامل و پرانرژی باشد ،باید یک واحد پروتئین ، در وعده غذایی صبحانه به منظور تأمین سوخت مورد نیاز بدن تأمین شود،  منبع پروتئین عمدتا در گروه لبنیات و موادی چون شیر و پنیر وجود دارد. پنیر، پروتئین مرغوب و با مقدار مناسب دارد. تخم مرغ نیز حاوی میزان پروتئین بالایی است،مادر ها نگران چربی یا آسیب رسان بودن تخم مرغ به کبد فرزند شان نباشند، این عقاید نادرست است و مصرف تخم مرغ باعث ایجاد آسیب به کبد بچه نمی شود. 

برخی کودکان علاقه دارند صبحانه عدسی بخورند. عدسی نیز منبع خوبی برای تأمین پروتئین است.

در وعده ی صبحانه ی کودکان میوه را نیز منظور دارید و با استفاده از صیفی جات و میوه و تنوع غذایی در این وعده ی مهم کودکان خود را به صرف این وعده ی غذایی مهم ترغیب کنید.

سلامت باشید و تندرست 

 



نویسنده : خانه و مدرسه - ساعت 10:24 صبح روز پنج شنبه 90/7/14
نظرات ()    |   لینک ثابت    |   تگ


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

مطالب اخیر

امکانات

Powered By Persianblog.ir - Designed By Payam salami pargoo